Selasa, Ogos 19, 2008

baru balik bercuti hehe

weekend lepas aku ke LOST WorlD Of Tambun anjuran Berita harian. g sana nek bas transnational bertolak kol 7.30 pg dr puduraya. sampai sana dlm kol 9.30 pg..kira2 cepat gak la..sampai..kitorg target sampai kol 10.30 cam tu..alhamdulilah..sampai awal..so sampai je sana kitorg cr makanan..emm lapa gile sb pg td x sempat bfast n kelam kabut.
sampai Bustand Gopeng ipoh aku trus tny kat konter tu "kak nk g Tambun cemana ek?" akak tu cam tersedak plak aku tny ..tah apa2..agaknyer 1st time org tny nk g tambun kot!..then dia kata kat platform 1 , nama medan tu Medan Kidd/kitt..lebih kurang la..nama medan tu camtu..la..
aku n hubby cari aa mana yg dikatakan medan kidd/kitt tu..last2 x jumpe , yg jumpenyer tpt makan..heheh..pastu aku kata makan je la..dlu..lgpun awal lg nih..
then pas mkn aku g la..bustand tu balik then aku ingat ada satu lorong yg kitorg x sampai lg..cam tersorok sket la..dr mata kitorg ni..hehehhe..
last2 nampak la..ada satu bas ni cam bas mini truk gak aa..n tny la kat apek bas tu dia kata kena nek bas ni sampai kat tanjung...(sebenarnye tanjung rambutan heheh)..kitorg pun nek la..bas tu..klaka pun ada..takut x sampai pun ada perasaan tu hehe...layan je nek bas kecik tu..
last2 sampai kat satu pasar ni,.,dah la..semua org trun kitorg pun sama la..ikut trun..apek bas tu kata mmg kat sini tpt bas ke tanjung tu..so kitorg pun tunggu la..bas tanjung tu..
lastu2 aku suggest kat hubby aku kita nek teksi je la..
buatnye lambat bas ke apa ke..kan dah payah..nek teksi kena 12.00 inggit..ok la..tu janji sampai..
sampai je kat giant ipoh tu teksi ni suh la..kitorg trun dia kata x leh masuk jalan ke tambun tu..dah tu ada polis jaga jln tu..
ni hari paneh nih kan pastu teksi driver tu suh kami jln kaki plak..aduhhh panas penat..jauh plak tu..mangkuk punyer pakcik ada ke dia suh kitorg jln kaki..
last2 kami redha je la..
overall tambun mmg best tp sb nyer kitorg g ni pun fiesta Barita harian so mmg ramai gile orgnyer..nk cr tpt lepak pun payah n sempit2..
last2 dah jln2 kaki dah tgk alam sekitar kiorg br dapat tpt lepak..huhh bestnyer..
aku pun x sabar nk men air..arap jg beg..loker penuh x dapat simpan brg klo x bleh mandi sama2..ok la..tu je citer aku..byeee