Rabu, Januari 20, 2010

pagi yang indah

pagi ni aku mulakan dgn check emel..emm noting new..semlm ptg je byk emel tuk tindakan aku..meeting bole tahan byk n aku x perlu risau sb aku dah ada bos yg akan take over job yg setelah sekian lama aku pegang since bertugas...kat jksns ni..
emm td puan sal kata dia akan ke rembau n kole pilah..aku tny sempat ke g 2 daerah dia kata tatau la..try je target 2 daerah klo dpt g.. dia g ngn shafik..
ni nk cerita pasal rutin harian aku makin bz ngn rumahtangga..br anak sorang klo dah berderet tatau aa agaknye aku nih dah selekeh kot nk belek2 muka pun dah x sempat sgt..semlm balik umah je aku trus mandi n masak tuk mlm..dah la..semlm penat otak aku x leh pikir aa penatnyer...nape tah..mcm berat je x de lak pening seb bek dah mandi ok sket lega tp x leh gak nk baring letih badan..dah msk2 dlm kol 7.30 mlm aku g amik zara n arap..arap lak sampai awal ok la..x perlu nk bergegas amik dia memalam buta kan..si zara lak br tdo kat umah bbysitter..bbysitter aku kata dia br tdo nk amik gak ke?(hehe dia suka klo zara tdo kat umah dia)aku kata nk amik gak sb nt x yah ulang alik nk amik dia n papa dia..letih...seb bek dia tdo dlm keta gaknye penat main ngn anak2 kakita kot td..lgpun k.ita kata dia mandi lambat..zara hyperaktif tangan n kaki dia lasak..klo dirikan dia lompat2 kepala dah tegak ..badan dah leh meniarap tp x leh lama dia mls haha..emm...happy tol klo nmpk zara penat bdn ilang..
pas amik zara g amik papa dia kat stadium paroi..balik je mkn..masakan yg aku masak ptg td kailan ikan masin..tp x berasa ikan masin mayb aku terlebih air huaaaa bosan tol..arap mkn je dia x kisah aku yg kisah sb aku nk mkn cam kat kedai tuu..x best aa aku masakkkk bongok tol..last2 mkn je aaa seb bek ada lauk ayam goreng..dah la..x dpt nk nikmati sgt sb sakit tulang rahang ni...(since beranakkan zara la sakit) bila mkn je tulang mulut cam bunyi2 tatau aa sb ape..sakit aa..x best nk mkn!!!
pastu aku kemas dapur n basuh kain.si zara lak tdo lama sampai mlm..kol 11 kot pastu aku kejut dia ajak berborak n aku bg dia mkn bubur growel dr company salindah n examo suka dia mkn comot haha n pastu dia main ngn aku...peluh2 dia aku tukarkan baju n pampers lap2 badan dia br aku tgk dia selesa sket..then aku suh dia tdo la..dah dekat kol 1 dia cam xnak tdo..huaa aku yg penat nk menahan mata..dah la.pg2 sok nk hntr arap ke stadium..cam tu aa rutin harian aku upss aku lupa nk gosok baju keje arap..hehe..pg2 ingat nk gosok lupa lg last2 aku tgk arap pakai bj google kemeja yg aku dah gosok dulu seb bek ada..cume seluar je dia bedal..tp seb bek aku gantung suar tu xder la..nmpk komot sgt..sian dia ape la..aku nih kan?tp dia x kisah sb dia tau aku layan anak dia n tdo lmbt...
arini aku mcm tu gak la..balik umah je terkejar2..sama je..dah la..smlm aku x bg kucing mkn sian lak si tompok n hitam aku x sempat nk tumbukkan ikan bilis..bising je aku bg tulang ayam tu senyap..but pg ni pn kucing2 tu bsing x dpt nasi..emm..arini kang aku bg la nnt x dpt susu lak anak si tompok tu sian br nk hidup..k byee

Tiada ulasan: