Isnin, Mei 17, 2010

hihu

hari ni tamatlah tugas salmy di JKSNS..dia ni masuk kerja sebagai juruteknik bulan julai thn 2004. dia senior aku 6 bulan..lps tu aku jd bos kecik pd dia...
JKSNS bermula dgn 2 org staff IT secara formal thn 2005. so kami merangkak2 blajar cara2 bekerja dan cara2 melayani tuntutan user system Esyariah. masa tu sistem ni br jer implemen so byk hal dan masalah aplikasi yg kitrg perlu hadapi. nk ikutkan aku mmg xder langsung pengalaman bab2 sistem ni..sb aku ni blajar takat diploma je..masa tu opis kat mrs seremban..mmg kecik n sempit opis tu. aku lak dok dlm bilik meeting situ aaa opis situ laaa meeting jabatan..mmg satu perkara yg aku x sangka masa mula bekerja gov..ingatkan gempak keje gov ni tp rurupanye biasa je...heee
aku selalu la kena tiow psl x brp nk mahir keje ni..biasa aa org2 n9 mmg suka tiow2 each other but lelama biasa da..telan aje la..janji kiat bekerja.
so aku pn mula rapat ngn salmy di pendekan cerita aku stay umah sewa ngn dia tp dia dpt bilik kecik blkng dapur..aku tny dia x kisah sb dia pn terdesak nk tgl sama sb dia sian kat kakak dia yg ramai anak...
mmg sonok tgl sama..g keje sama..nek motor dia lak tu hehe(aku xder transport) mmg aku x biasa nek motor org..biasa bwk sendiri..yg dia ni lak mmg kaki rempit..balik kg sungai Lui tu lalu kole pilah mmg biasa bg dia..memlm pn dia leh redah bukit putus..mmg horor dia ni haha..tp dia mmg seorang yg bersemangat waja..nk katakan p memana mmg ngn dia ..
tp yg aku x brp suka dia ni klo mkn mmg byk..heheh..gerun aku..smp la naik tembam...
di pendekkan dia beli umah br thn 2006 x salah aku la..pastu dia pn pindah..tggal aaa aku ng zaimah..pastu zaimah lak kawen aku lak pindah umah flat smp la sekrg. dia pn lak aku rasa dia kecik ati kt aku sb aku pn rapat ngn kwn sorang tu..kiranya dia mmg kecik ati ngn aku since dia dok umah n seterusnya.....(smp la ni)
aritu masa dia meeting penyerahan tugas dia mintak maaf sb dia pindah pasal aku? ha? aku mmg terkejut gak la..tp takkan psl aku dia pindah keje..emmm..aku tau dia apply pejabat len pn dr kwn aku dia x penah cite hal2 dia lg dah kat aku..aku selama ada kwn2 dr sekolah xde lak yg berjauh ati tp dia ni lain...jauh ati ngn aku smp camtu sekali..
padahal keje sume ok je...mayb ada bende2 yg aku x sedar tlh menyakitkan ati... dia..aku pun tatau...ye la..maby aku ada tegur2 dia yg dia x suka kot..tp aku byk2 terima kasih sb dia byk membantu aku dlm hal2 kerja. itu x di nafikan. anyway semoga dia berjaya di tempat br n selalulaa berkomunikasi n jgn pendmkan perasaan dlm hati nt jd spongebob..heheheheh..(tu la kan dah tembam asik pendam pasaan jeew x baik taww)
tu je la..cerita aku buat kwn lama yg baik. tq

Tiada ulasan: