Khamis, Mac 18, 2010

didik

pagi td masa aku otw ke opis aku ada ternampak seorang budak mayb dalam 6 tahun telah membuang plastik polisterin dlm longkang...yg aku heran mak dia pun ada masa tu..tp nape la..mak dia x tegur perbuatan anak dia(atau mak dia yg suh buang koT)tu..emm...pada aku la..masa kecik2 la kita nk terapkan sikap yg baik pada anak2...
aku pn sekrg ni cuba tuk tunjukkan sikap yg baik pd anak aku..contohnya buat kerja umah depan dia..lipan kain..basuh pinggan..atau ape je kerja yg perlu utk mendidik dia supaya bertanggunjawab bile besa nt..
cume yg aku sgt terkilan ialah sikap aku n hubby yg gemar bertekak masa anak ada..aku x suke tp umah tu kan kecik nk bertekak msti dia ada dekat ngn kitorg waktu tu..pastu kan mesti dia pandang semacam je time kitorg bertekak..emm aku sabar la sket x de la..nk gado sgt klo dia pandang je kitorg...cume laki aku je x reti nk control..klo mrh main bedal je ckp mcm2..emmm...emo la..katakan..aku ni dok sabar puja..sabar puja..
tp kan since ada anak ni aku mcm x kisah sgt ngn laki aku bkn sb aku x sayang dia tp sb aku bz ngn hal2 umah..nk buat mcm2 bende be4 tdo..nk kena setel semua b4 tdo..ye la..kan nt esok nk keje x der la kelam kabut nk iron baju or watsoevaa....dah la smue nk kena handle..harini laki aku x balik umah(trening +game jumaat) tu yg dia benggang aku x layan dia...emm...aku ni dok kena layan c kecik tu nt dia merengek klo x di layan...n aku berterima kasih la sb laki aku jaga anak masa aku buat keje,...n lps aku siap keje trus aku yg layan zahra...means non stop la..aku kan...tu pun dia nk benggang...woi klo benggang nyanyi lagu Akim la..oiiiiiiii..watpe nk bertekak depan anakkkkkkkk..aduiii sakitnyer jiwaaaaaaa
ni dah lama gak aku x ketip kuku...nk g manicure xder masa...nk ketip sndri x bwk lak pengetip kuku....aduiyaii..dulu2 msa mula kawen ko ketipkan aku nyer kuku..aku ketipkan konyer kuku..cammm harammm jadahhhh ni dah ada anakkkk bio je aaaaa.....
hai arini dtg kje je...aku nengok salmy xdo...mano la..budak ni..semlm kata x jadi cuti...borang cuti x berisi....aku tatau aa lantak la..ko dah besa..klo kena ape2 aku x de nk menanggung de...
ok la..arini cam xder mud aaa..tah aaa..bengonggg

Tiada ulasan: