Rabu, Mei 26, 2010

purse hilang kat seremban parade!

salam semua....
nk dijadikan cerita lps mkn2 kat fudcort SB tu titibe aku sakit perut.memulas2..x leh thn aku tolak keta zahra g toilet..benda dah nk jd kan aku x terpikir yg brg2 dlm troli tu xder org nk jaga aku parking je kt pintu toilet n masa tu org pun xder kat toilet tu...masa tu lak aku ingatkan laki aku nk ikut sekali..tp lps aku membuang tu dia br sampai kat toilet..dia kata dia singgah tgk budak2 men kat playground tu..aku x espect apa la..so kuar dr toilet dgn hati yg lega...tp aku cam x sedap ati gak sb tgk beg bwh troli zahra tu cam sepah sket...tp aku lngsung x tau yg purse aku mayb dah hilang masa tu.
aku jalan2 tunggu laki aku berurut tp x check lagi beg tu cume aku amik hp ada.
lps laki aku siap urut aku g masuk kedai anakku..beli gaun zahra sb tgh sale aku nk pau laki aku..pastu nk amik purse dah xder.masa tu la..aku cam blur2 apesal xder ni? td aku rasa aku dah masukkan dlm beg be4 kuar umah...laki aku pn apa lagi kata nk cepat2 balik mayb ada tertinggal kat umah..
balik2 jer mmg harapan tinggal harapan..aku trus col bank2 utk blok kad2 aku...
besok pagi tu aku g buat report polis. isnin n selasa aku terpaksa cuti tuk selesaikan benda2 ni..mmg susah sgt klo dah hilang..pengajarannyer ialah jgn la lalai walau apa pn nk jadi..
isnin aku punye aa tunggu kat maybank nk buat kad atm dlu sb apa2 hal nk g byr denda or watso ever senang...last2..peg bank suruh ku siapkan ic dulu sb diorg guna system baru nk kena scan ic apa2 hal pun..
so aku pn g la JPN kat wisma negeri ni...mmg letih ke hulu ke hilir tp nk kena setelkan cepat dah la bwk keta illigal..hehe
sampai turn aku kat jpn tu dia tny nk buat ic ...nape hilang ke? mcm2 aa tny..pastu aku tunjukkan report polis dia kata sb ni kehilangan cuai kita so kena denda rm110..so aku jelaskan la napa report tu kehilangan..aku ckp la polis yg buatkan report ni tny kt aku samada nk buat kehilangan ke nk buat kecurian..klo kehilangan ok setel kt situ je..klo kecurian kena g balai polis smban 2 tuk report jenayah lak..so aku redhakan aa dia buat report kehilangan...then pegawai JPN kata klo camtu dia tny bos dia dlu..aku pn pot pet pot pet ngn pegawai JPN tu.(dah nk nangis ni sb aku dah xder duit yg ada rm 50 tu pn mintak kat atul) dia kata boleh bg pengurangan rm 60...so lega sket aku..mmg peg tu x bg aku kurang lg dah..so ngn ati yg sedih aku kuar dr situ pikir2 la nk pinjam kat sape nih..aku g opis pinjam kat shafik..seb bek hero ada...hehehe..dapek la rm 10 lagi so aku cecepat g JPN buat IC...pegawai tu kata kena amik kat putrajaya lak..sb leh siap dlm tempoh 24 jam. FYI skrg x yah g JPJ lg sb kat mykad tu dah link sekali ngn lesen kita.. hihuuuu legaaa
so semlm aku g la putrajaya kat precint 2..sebb bek g ngn arap klo sensorang mau sesat aku sb dia tukang tgk signbod. hehe bercinta nk ke sana..payah+leceh+penat
pas amik ic aku g alamanda celebrate heheh..cr2 purse baru tp x der yg berkenan....
so lps mkn aku bergegas ke semban balik nk g buat kad atm maybank n bsn.
sampai maybank peg tu kata system yg nk scan ic tu lak offline mmg banggang tul.. x gak leh setel semlm..seb bek BSN setel...baik pakai manual laa badigol soot pyn maybank!
so arini nk g maybank setelkan kad...
kad kedit tu nt dlu....alhamdulilah..

Tiada ulasan: