Khamis, Jun 03, 2010

joomla..

mmg pening sape yg br nk berjinak2 ngn joomla..antaranya org2 yg pening ialah aku.
bukan aku sesaje nk pening tp pasal aku dah donlod xampp n aku still x berjaya tukar folder name joomla. aku pun rasa mesti something wrong ngn installation. mesti ada file corrupt kot. pastu sifo aku suh try easyphp..tu pn satu dah aku tunggu donlod punyela lama pastu dapat lak evaluation file. sabar puja sabar...
so aku pn terpikr la dlu ada pegawai bg apache serv. so aku try install..n berjaya copy n paste folder joomla jd file joomla aku sendiri..tp apa lak masalahnye lg nih? aku try start services tp x dapat lak..emmmm..
last2 aku signup kat forum komuniti joomla n pg td aku dpt solution dr link ni:
http://httpd.apache.org/docs/1.3/win_service.html
mak aii punye la panjang solution dia..ni yg aku mls nk baca nih..bikin pening la kepala aku...masalahnye maby aku punye OS ni kot..apache 2.3.0..x leh masuk ngn win 7 kot..entah la..nk sambung study jap lg bye

Tiada ulasan: