Ahad, Jun 13, 2010

wedding bam n wan..

jumaat aku cuti..plan nk g majlis kawen nurul nadia di perak. semlm majlis berlangsung dgn meriah..happy for them.
kemarin bertolak ke KL jam 3 ptg. pagi jummat tu seb bek kak ita dtg nk tgk zahra..dia ingat aku dah g perak. aku ckp kena tunggu papa dia balik nk pegang dia ke KL.anak aku ni bkn leh x d pegang x bani aku sb dia lasak..maklumla baby 10 bln ++.
so sampai KL kol 5.30 ptg camtu ..ujan kemain lebat lg nk menyampai ke KL tu..aku bwk la slow2..takut kan..x nmpk lgsung jln..sabar je la..seb bek zahra tdo dlm keta tu pn lps benti kt R&R semban sb dia muntah..tu la main lg kaw2 dlm keta.
aku smp KL msg ija..ingat dia nk gerak ptg lps keje..dia kata dia balik umah dlu..emm mmg la tepat sangkaan aku dia gerak mlm kol 9 mlm..zahra n aku pn x de la mandi sb brg2 kt dlm keta mls nk angkut2 penat. mak kata ko x tukarkan zahra bj elok ke? aku ckp x pe la mak dah mlm org x nampak lgp x menyinggah memana pn..heheh..teruk tu aku nih!!!!
jauh gak perak nih..aku tgk ija n hubby dia gilir drive..seb bek zahra tdo..otw ke perak ujan lebat gak.pstu keta byk.ish mintak2 selamat la perjalanan kami. mama n mak pn asik je col sb risau maklumla kan mlm lak tu kitorg gerak.
smp perak je aku pn pelik pesal ija x masuk Chemor..jelapang ..ipoh..last2 aku tny dia rurupenya dah terlajak jln...dia kata kita kena u turn kat kuala kangsar..mak aiii jauh sehh...aku ada gak pasan napa dia x ikut signboard. dia kata jln ni dah lain.aku pn emmmm berserah je la..mintak2 cepat la smp..
sampai Chemor terus ke umah bam..dia suh tdo kt umah kakak dia kat jelapang..ok..asal ada tpt tdo.umah pengantin da full..besar gak umah dia..tgk cam umah baru. ada 5 bilik..wow!
sampai kt jelapang...umah tu cam umh kita gak..family kakak bam x de so bt le cam umah sendiri. zahra lak tdo je alhamdulilah x meragam dia.
sok pg bangun bersiap ke umah pengantin. zahra lak x nk org len pegang dia takut. dah tu satu hr suntuk mmg x lekang ngn aku. adui penat la..xpe la..dah anak aku layan je la..
seb bek ija suapkan aku mknan..layan je la..anak aku suka tgk org ramai tgk2 budak2 main..dia nk join main tp tarik2 baju budak2 tu klaka!!! pastu dia biasa aa buat bunyi hermm...herm....tah ape2 tah!
ni si bam x bersiap2 lg dah..sb apa mak andam dia x dtg2..katanya ada byk kenduri kawen.dtg2 kol 2 lebih org dag bising dah apesal x sanding2 lg kesian pengantin!!!
pastu lps aku tdokan zahra mak andam dtg..pastu kejap je aku tgk2 dah berarak..aik? aku tgk bam dedekat adui keciannye mekap dia x santek..bam tny kak ok x kak? aku ckp senyum je la..mesti lawa...sian..aku kena la jg hati dia nt dia sedih lak aku ckp mcm2.
tp overall majlis dia ok x kelam kabut. mkn sedap..ada cendol..heheh..air sedap tp x dpt mkn best2 sb anak aku x leh tinggal.
then abis wedding bam aku d bawa ke outdoor session tuk amik gmbr..kitorg ke gunung lang..bst gak tpt tu tp masalahnye ialah hr ujan..
aku nk nk tanak kena la ikut keluar..zahra lak br je tdo sian dia asik di ganggu tdo je.
pastu kitorg naik boat..best!
pastu kitog g KTMB amik gmbr lg...mak ai lamanye kata sekejap..aku n zahra ni tunggu dlm keta.mls nk kuar penat la.
mlm tu kitorg bertolak ke KL kol 10 mlm.janji balik aku ckp!
sampai KL kol 1 alhamdulilah..

Tiada ulasan: